Škola: +420 595 056 127
Odhlašování obědů: Strava.cz
V týdnu od 20.3. - 24.3. jsme si s dětmi povídali o jaru, o probouzející se přírodě, o počasí, o jarních květinách....
Formou hádanek si osvojily některé názvy, které patří k jaru.
Poslechly si pohádku k tématu "Krtek a semínko" a "Jak se zvířátka probudila ze zimního spánku".
Naučily se báseň Semínko a píseň Jaro už je tu.
Ve výtvarné činnosti kreslily křídou a lepily kousky vaty -"kočičky". Vypracovávaly pracovní list na téma "spoj čárou květinky, které k sobě patří" a grafomotorický cvik na uvolnění ruky "včelka letí kolem květinky".
Děti si zahrály i různé pohybové hry např. Uvíjíme věneček a Na sasanku.
V rámci pobytu venku pozorovaly probouzející se přírodu v zahrádkách.
V týdnu od 13.3. do 17.3.2023 jsme se s dětmi zaměřili na povolání ve spojení s potřebou života. Poslechly si pohádku Kruť a Vrť, Jak krteček ke kalhotkám přišel, seznámení se s básní Kadeřník a písní Zedník. Ve výtvarné činnosti zhotoví účes, zaměříme se na skupinové práce....kde si vzájemně zkusí pomáhat a domlouvat se při plnění cílů. Zdokonalí si počty menší/ větší s počty. Díky své fantazii a přání vyjádří své sny jaké povolání se jim líbí a kým jsou jejich rodiče.
V týdnu od 6.3. -10.3. jsme si s dětmi povídali o povolání. Děti podle obrázků pojmenovávaly různé profese,hovořily i o tom čím budou až vyrostou.
Zahrály si Kimovu hru s 5 obrázky, hádaly profese, přiřazovaly předměty k povolání.
Poslechly si pohádku Skřítek Chlebánek, naučily se novou báseň s pohybem Zahradnice a píseň Kalamajka.
Ve výtvarné činnosti malovaly, vystřihávaly a lepily Dort, vypracovávaly pracovní list "co tam nepatří"a grafický cvik Kuchařka míchá (uvolňování zápěstí).
V úterý se uskutečnil v naší třídě projektový den na téma Lidské smysly. Děti se aktivně věnovaly jednotlivým badatelským aktivitám :čich, chuť, hmat, zrak a sluch. Součástí projektového dne byla i práce s pracovními listy Veselé vědy a sestavování obrázků k tématu.
V týdnu od 20.2.-24.2 jsme si s dětmi povídali na téma" Krteček a autíčko". Vedli jsme rozhovor o dopravních prostředcích, jejich pojmenování a určení kde se s nimi mužeme setkat. Děti sdělovaly své zážitky, se kterými prostředky se již přepravovaly.
Prováděly artikulační a dechové cvičení (ššššš, hůůůů)....
Třídily obrázky dopravních prostředků podle místa pohybu. Vytleskávaly slabiky ve slovech, určovaly počet 1-7.
Poslechly si čtené pohádky "O Semaforu, který nechtěl cvičit a Krteček a autíčko."
Naučily se novou báseň s pohybem letadlo a píseň Auto.
Zahrály si pohybovou hru " Jede vláček, jede krajem"
Ve výtvarné činnosti malovaly a posléze lepily " Auto,", stříhaly po čáře "Letadlo".
Vypracovaly pracovní list "Lokomotiva"(správné pojmenovávání geometrických tvarů)
Při vycházce po okolí si děti upevňovaly poznatky o silničních pravidlech.
V týdnu od 13.2. - 17.2.2023 jsme s dětmi zkoumali téma "Zvířátka a ptáčci v zimě" ......jak se o ně správně starat.....rozpoznat některé druhy ptáků.....práci hajného a chování nás lidí ke zvířatům. Děti se seznámily s básní "Žížaly" a písní "Mysliveček". Poslechly si příběh "Medvěd a liška", kde rozpoznávaly zlé vlastnosti. Skupinová práce se dětem povedla (zkompletovaly si krmítko pro ptáky, vyrobily si kosy - pomocí dechu). Jemnou motoriku zdokonalovaly nabíráním zrní pomocí kolíčků a stavění příbytku pro zvěř. Seznámily se s novými hrami. Sluchová hra "Kukačka", pohybová hra "Vrabec a sýkorka", "Všechno lítá co má peří". Stříhání po čáře si děti vyzkoušely s velkou pečlivostí a bezpečností. Měli jsme možnost shlédnout také složku IZS "Policie". Děti si vyzkoušely práci policistů ČR.
V týdnu od 6.2. - 10.2.jsme si s dětmi povídali o lidském těle, o osobní hygieně, o tom jak pečovat o své zdraví, otužování apod. Zkoumali jsme citlivost kůže(teplo, chlad, hlazení, lehké zmačknutí...).
Pomocí lupy poznávali strukturu kůže na rukou, na loktech, oční víčka, chlupy, pihy, vlasy...
Poslechly si pohádku "O zlém bacilu a hodné vitamínu" a "O nezbedné Žofce"
Ve výtvarné činnosti děti kreslily "hrníček" inkoustem a mizikem, lepily papírové zuby a jazyk "ústa", kreslily postavu.
Třídily obrázky ovoce a zeleniny, počítaly od 1-7, určovaly pojmy více, méně, stejně, první a poslední.
Zahrály si pohybovou hru "Na bacil a vitamín", relaxační cvičení "Na Palečka"(názvy prstů na ruce).
Po té poslouchaly tlukot srdce - pozorování před cvičením a po cvičení.
Formou hádanek si osvojily pojmy (teploměr, stetoskop apod.)
V týdnu od 30.1. - 3.2.2023 jsme se s dětmi přenesli do karnevalového týdne a příprav na dětský maškarní ples. Děti se dozvěděly informace o lidových tradicích spojené s Masopustem. Osvojily si předmatematické počty 1-5 a upevnily si svou bystrost v tvarech pomocí her. Přenesly se do role klauna-šaška a znázorňovaly své emoce, smutek, radost, šaškování a hněv. Pomocí pantomimy zkoušely znázornit svou masku, za kterou půjdou na karneval. Seznámily se s písní "To je on", grafomotoriku ztvárnily na magnetické tabuli pomocí říkanky "Koláč". Přenesly se do pohádkového světa pohádek a bytostí pomocí hádanek. Jemnou motoriku si vyzkoušely na výrobě jelit a radost projevily pomocí svého klauna-šaška.
V týdnu od 23.1. - 27.1. jsme si s dětmi povídali na téma "Co si oblékáme a obouváme". Děti si poslechly pohádku Čepice pro Martínka, třídily oblečení, které patří k určitému ročnímu období, k různým událostem (divadlo, sport).
Zahrály si Kimovu hru, vytleskávaly slabiky ve slově, určovaly pojmy více x méně, velký x malý, geometrické tvary (kruh, trojúhelník, čtverec), určovaly počet 1-6.
Ve výtvarné činnosti malovaly štětcem a barvou "čepice"- procvičování základních barev.
Rukavice- vpouštění barvy do mokrého podkladu, "Šál"- starší děti stříhaly po čáře, a po té všechny děti lepily různé tvary.
Naučily se novou báseň "Oblečme se", píseň "Zimní oblečení" s využitím dětských hudebních nástrojů.
V rámci pohybu si děti zasoutěžily ve 2 družstvech - "kdo si dříve oblékne bundu a kalhoty...".
V týdnu od 9.1. - 13.1. jsme si s dětmi povídali o zimních sportech. Popisovaly co vidí na obrázku, zahrály so Kimovu hru( s 5 obrázky), hádaly co se na obrázku se zimní tématikou změnilo. Zahrály si "koulovanou" s vyrobenými koulemi z papíru. Zasoutěžily si ve 2 družstvech " jízda na lyžích", poslechly si pohádku Martínek a Sněhulák, naučily se báseň s pohybem Sníh, píseň Lyže s využitím dětských hudebních nástrojů. Ve výtvarné činnosti kreslily inkoustem, starší děti stříhaly "lyžaře" a posléze všichni udělaly mizíkem stopu "na rybníce". Vykreslovaly pečlivě omalovánku "Lyžař"