Škola: +420 595 056 127
Odhlašování obědů: Strava.cz
19.2. - 23.2.2024
Tento týden jsme se zaměřili na zdravý životní styl. Pomocí pohádky "Otesánek" jsme si přiblížili potraviny, které jsou prospěšné našemu zdraví a které méně. Zvídavými otevřenými otázky, jsme se dozvěděli, co se nám může stát, kdybychom se přejídali jen těmi méně zdravými věcmi. Pomocí paměťové hry a námětové hry, si děti zajely na nákup potravin a učily se tak, jak se chováme v obchodě s potravinami. Skupinovou výtvarnou činností, si děti vytvořily tlustého, smutného, nezdravého "Otesánka" a štíhlého, usměvavého, zdravého "Otesánka". Pomocí této činnosti jsme využili grafomotorického cviku na velký formát s uvolněním ramenního kloubu a osvojili jsme si správné zacházení a hygienické návyky s výtvarnými pomůckami. Třídili jsme potraviny nejen pro Otesánka, ale také na talíři. Naučili jsme se píseň "Otesánek" a pořádně si protáhli tělo na píseň Štístka a Poupěnky "Rozcvička", neboť ve zdravém těle, zdravý duch.
Na závěr týdne jsme si s dětmi pomocí pohádky z knihy "O pejskovi a kočičce - Jak pejsek s kočičkou vařily dort" tento příběh přiblížily pomocí dramatizace. Děti přidávaly a vymýšlely suroviny, které do dortu patří a které naopak ne.
29.1. - 16.2.2024
Cílem tohoto týdenního bloku, bylo seznámit děti s vlastním tělem, rozeznávat a poznávat různé chutě, tvary, materiály s využitím všech smyslů. Děti si osvojily poznatky jak vypadá a funguje naše tělo pomocí rozhovoru, prohlížení obrázků. V encyklopedii jsme hledali odpovědi na otázky, z čeho se naše tělo skládá a jakou roli mají jednotlivé orgány v těle. Děti pomocí stříhání a lepení částí obličeje, poznávaly svojí hlavu. Využili jsme didaktickou pomůcku "kostru", kterou se děti z více částí snažily složit v celek na magnetické tabuli. Dozvěděli jsme se, že kostra drží celé naše tělo. Společně si děti vyrobily kostru, pomocí toaletních ruliček, obtiskli jsme si dlaně na tmavý papír a porovnávali velikost dlaní, strukturu kůže a počítali jsme si prsty. Hledali jsme části těla dle hmatu. Naučili jsme se báseň s pohybem "Zacvičíme maličko, protáhneme tělíčko".
Smysly jsme rozvíjeli pomocí ochutnávky různého druhu ovoce, zeleniny...rozpoznávali jsme chutě sladké, slané, kyselé, hořké a pomocí zraku jsme pozorovali barvu, tvar, strukturu zeleniny a ovoce. Sluch jsme zapojili při rozpoznávání různých zvuků.
Velmi důležité jsou také hygienické návyky, proto jsme si s dětmi povídali kolikrát denně bychom si měli čistit zuby, kdy si máme mýt ruce (trénovali jsme správné mytí rukou).
Na horní Hati jsme navštívili kamarády ze třídy KVĚTINKY a MOTÝLCI. Děti společně shlédly pohádku "Průzkumník v lese", s kterou k nám přijelo divadlo Letadlo.
22.1. - 26.1.2024
V tomto týdenním bloku si děti osvojily poznatky o zimních sportech, zimním oblečení a bezpečnosti při sportování. Zaměřili jsme se také na zrakovou percepci, třídili jsme zimní x letní oblečení a trénovali jsme sebeobslužné činnosti při oblékání. Předmatematické představy jsme procvičovali při počítání čepic, rukavic, bund, kombinéz, atd.. a porovnávali jsme čeho máme nejvíce a nejméně. Vyrobili jsme si děti na saních a společně zamrzlý rybník.
15.1. - 19.1.2024
Tento týden jsme si společně osvojili vlastnosti sněhu a ledu. Navštívil nás pan myslivec, přiblížit nám zvířátka z lesa, jak se o ně staráme, jak se staráme v zimě, jak se chováme v lese a přinesl nám různé předměty, které využívají myslivci na ukázku. Z důvodu velké nemocnosti a spojování tříd, jsme měli možnost vyzkoušet si na interaktivní tabuli výukové programy "Barevné kamínky - zima"
3.1. - 12.1.2024
V prvním týdnu jsme si s dětmi povídali o zážitcích a emocích z vánočních prázdnin, z oslav Nového roku a seznámili jsme se s tradicí Tří králů. Navštívilo nás loutkové divadlo "Smíšek" s pohádkou "Tři zlaté vlasy děda Vševěda" a oslavili jsme narozeniny od Barunky a Emmy. V druhém týdnu jsme se připravovali na blížící se karneval. Povídali jsme si o tom, co na takovém karnevalu najdeme, co se tam dělá, za jakou masku půjdeme, koho tam můžeme potkat. Děti si poslechly pohádku "O klaunovi, který ztratil červený knoflík" a seznámily se tak s emocemi smutný x veselý. Rozvíjeli jsme dechové cvičení pomocí smíchu a gymnastiku mluvidel. Osvojovali jsme si znalosti v předmatematických představách (počty 1-6 a geometrické tvary). Projevovali jsme radost z poznaného a pomocí pohybových her, her s nafukovacími balónky, jsme se zdokonalovali v hrubé motorice. Konec tohoto týdenního bloku děti zakončily maškarním bálem v kulturním domě a mohli jsme se tak potkat s Elzou, šnekem, Popelkou, kovbojem, pirátkou, a spoustou dalších překrásných masek.
Tento vyjímečný den, jsme s dětmi zahájili tradicemi, jako je krájení jablíčka a hledání hvězdičky, pouštění lodiček z ořechových skořápek... vysvětlili jsme si jejich význam. Nachystali jsme si štědrovečerní tabuli a osvojili si tak základy etikety stolování. Děti hledaly co by mohlo být na štědrovečerním stole a co ne. Po celý den nám hrály k poslechu vánoční koledy a povedlo se nám tak vykouzlit vánoční atmosféru. Po té, co děti ochutnaly cukroví, které si přinesly z domu, jsme čekali všichni společně na Ježíška. Poslouchali jsme, kdo uslyší vánoční zvoneček a ti nejodvážnější nakoukli do třídy jako první. Společně jsme u rozsvíceného stromečku zazpívali koledy, které se děti naučily jako poděkování Ježíškovi za dárky, které nám nadělil. Postupně jsme dárky odbalovali a seznamovali se s nimi. Na tento den se všechny děti moc těšily a jsme rády, že jsme dětem mohli čekání na Ježíška příjemně zkrátit a společně s nimi strávit tento předvánoční kouzelný čas.
Děkujeme všem dětem, kteří se zúčastnily i nezúčastnily VÁNOČNÍ BESÍDKY, neboť všechny děti pilně trénovaly, nacvičovaly a připravovaly výzdobu. Chtěli bychom děti ještě jednou, touto cestou velice pochválit za jejich práci, neboť z důvodu velké nemocnosti měli na nácvik málo času. Rodičům děkujeme za to, že si udělali v předvánočním shonu chviličku čas, zastavili se a přišli společně s námi nasát vánoční atmosféru.
11.12. - 22.12.2023
V tomto období se děti připravovaly na Vánoce a seznamovaly se s vánočními tradicemi. Četli jsme si vánoční příběhy, shlédli jsme vánoční pohádky, každý týden jsme rozsvěcovali jednu svíci na adventním věnci, tvořili jsme vánoční ozdoby, strojili jsme vánoční stromeček, učili se vánoční koledy a básně, pilně jsme trénovali na besídku, dělali jsme vánoční úklid, pro rodiče jsme uspořádali VÁNOČNÍ BESÍDKU A VÁNOČNÍ DÍLNIČKY a těšili se na VÁNOČNÍ NADÍLKU POD STROMEČKEM. Seznámili jsme se s pohádkou Perníková chaloupka, vyzkoušeli jsme si ji vyprávět vlastními slovy pomocí obrázků, vyzkoušeli jsme si posloupnost děje. Pomocí všech smyslů jsme se seznámily s vůní perníku, koření, chutí surovin (máslo, cukr, med..) a dali se do samotného pečení. Při pečení jsme si osvojovaly předmatematické dovednosti 1-5 (vejce, lžíce, rozdíl lžička(malá), lžíce(velká). Počítali jsme vykrojené perníky (hvězdičky, stromečky, srdíčka.. - více x méně). Osvojili jsme si hygienické návyky před samotným pečením a poučili jsme děti o nebezpečí popálení při manipulaci s pečící troubou. Přečetli jsme si příběh "Beruška se těší na Vánoce" - a hádali jsme co by to mohl být "Vrkoč" - následně si jej děti ve skupinkách vyrobily a byly naší ozdobou po celý předvánoční čas. Vyzkoušeli jsme si novou výtvarnou techniku obtiskování (na rovný podklad jsme nanesli barvu a pomocí prstu jsme tvořili grafomotorickým cvikem anděla, následně jsme přiložili papír a obtiskli). Hlavním cílem bylo děti v tomto období seznámit s vánočními tradicemi a jejich zvyky. Tento cíl se nám povedlo splnit a dětem jsme předvánoční čas pomocí prožitkového učení přiblížili a osvojili.
27.11. - 8.12.2023
Děti se společně připravovaly na tradice Mikuláše, čerta a anděla. Pomocí her jsme rozvíjeli motivací u dětí jemnou motoriku, předmatematické dovednosti, grafomotoriku, tvůrčí činnosti a představivost, rozvoj předčtenářské gramotnosti, rozumové a logické myšlení (Třídili jsme bombóny dle barev, dle počtu do mikulášského pytle, navlékali Mikuláši pomocí korálků vousy, stříhali jsme vousy po čáře - nacvičovali jsme si správný úchop nůžek a stříhání po línii, skládali jsme pomocí písmen správné názvy MIKULÁŠ, ANDĚL, ČERT, tvořili jsme čertí řetězy dle barev, vyrobili jsme si adventní kalendář "stromeček" a andělská křídla. Pomocí grafomotorického cviku kruh, jsme voskovým pastelem vytvořili čertí hlavu, následně nanesli černou barvu na celý podklad a dotvořili čerta. Pomocí pohádky "O čertíkovi, který se nechtěl napravit" jsme si přiblížili rozdílné vlastnosti ČERT X ANDĚL a dramatizací jsme si přiblížili kdy se chováme jako čert a kdy jsme úplní andělé (děti přirovnávali vlastnosti čerta a anděla k lidem a jejich chování). Naučili jsme se píseň Mik, Miku, Mik - kterou jsme následně zazpívali Mikuláši s Andělem, kteří přišli do školky za dětmi s nadílkou. V tomto týdnu nás nenavštívil jen Mikuláš, ale také divadlo LETADLO s jejich VÁNOČNÍ POHÁDKOU. Dětem se představení moc líbilo a největší odměnou pro učinkující byla pochvala v podobě potlesku a slova chvály, že to bylo to nejhezčí divadlo, které kdy viděly.
20.11. - 24.11.2023
S dětmi jsme si povídali jak zvířátka přečkají zimu - kde a proč se schovávají. Rozvíjeli jsme jemnou motoriku (vyrábění broučka z modelovací hmoty - barvení temperovými barvami a fixem). Stavěli jsme domečky pro broučky z různých druhů kostek. Děti vypracovávaly připravené pracovní listy, které byly zaměřeny na zrakovou diferenciaci - Najdeš berušku na obrázku? Určovaly správný počet teček a poslechly si čtený příběh z knihy "Broučci" (J. Karafiát) - rozvíjely tak poslech mluveného slova a povídali jsme si o příběhu. V tomto týdnu MŠ navštívilo divadlo "Smíšek" a děti tak měly nejen kulturní zážitek, ale také zážitek z jízdy autobusem, neboť některé tímto dopravním prostředkem jely poprvé.