Škola: +420 595 056 127
Odhlašování obědů: Strava.cz
13.11. - 17.11.2023
Děti se seznámily s pomocí pohádky "O poslední vlaštovce" s některými ptáky, kteří odlétají do teplých krajin, kladli jsme dětem otevřené otázky: Proč odlétají? Co by se stalo kdyby..? Zahráli jsme si na vlaštovky, určovali jsme první, poslední, před, za, vedle, mezi kým je vlaštovka. Naučili jsme se píseň "Vlaštovičko leť". Rozvíjeli jsme u dětí jemnou motoriku pomocí pracovní činnosti, hrubou motoriku pomocí překážkové dráhy, chůze po vyvýšené ploše "vlaštovky na drátech" a dechové cvičení (pomáhali jsme vlaštovkám pomocí větru do teplých krajin - foukání přes brčko do vlaštovek).
6.11. - 10.11.2023
V tomto podzimním týdnu jsme s dětmi zavítali do lesa. Seznámili jsme se s plody, které najdeme v lese, s některými druhy stromů, rozdíl listnaté x jehličnaté. Osvojili jsme si poznatky jak se chováme v lese, co do lesa patří x nepatří a snažili jsme se dětem les přiblížit pomocí prožitkového učení, zábavnou formou, s využitím všech smyslů. Také jsme si přečetli příběh "O Sv. Martinovi" a rozebrali jej. Poslechli jsme si k tomuto svátku krásnou píseň, kterou složil a nahrál místní známý muzikant, tatínek pan Jan Kuchař a protože nám v tento den nenasněžilo, děti se ujaly role Sv. Martina a pomocí enviromentální výchovy jsme venku ozdobily chodník zasněžený moukou a nakreslených křídou sněhových vloček.
30.10. - 3.11.2023
V tomto týdnu jsme s dětmi zavítali díky prožitkovému učení do lesa. Seznámili jsme se pomocí smyslů s přírodninami, které nalezneme v lese, jejich vůní, povrchem. zvukem (šustění listí, ťukání do dřeva). Přečetli jsme si pohádku "O myšce, která se nebála" a s touto pohádkou pracovali celý týden. Vyrobili jsme si pomocí skupinové práce les z přírodnin a samostatnou práci "Zvířátka v lese, která potkala myška" pomocí této pohádky jsme si osvojili pojmy první, poslední, před, za, mezi. Seznámili jsme se s rozdílem jehličnatý a listnatý strom a osvojovali jsme si názvy některých jehličnatých stromů (smrk, borovice) a jejich plodů. Děti se naučily báseň "Les" a povídali jsme si spolu jak se správně chovat, když jsme v lese. Na závěr týdne jsme si pro děti připravili strašidelné dopoledne - děti se seznámily s tradicí a rozdílem mezi dušičkami x halloween, plnily připravené zábavné úkoly, poslouchaly strašidelné zvuky, a zdobily si strašidelné perníčky, které pro nás připravila paní Gajdová a které si děti mohly sníst. Na závěr jsme si zatančili strašidelné tance a za splnění úkolů si odnesli strašidelnou odměnu. Tento týden děti velmi zaujal a užily si jej. Děkujeme maminkám za originální masky pro děti. :-)
16.10. - 25.10.2023
V tomto bloku se děti naučily pomocí všech smyslů rozpoznat některé druhy zeleniny. Naučily se báseň "Brambora" a píseň "Cibulenka". Rozvíjeli jsme u dětí jemnou motoriku, předmatematické představy, barvy. Hlavním cílem bylo rozeznat zeleninu od ovoce. Třídili jsme ovoce a zeleninu. Shlédli jsme edukativní video o zelenině a dozvěděli jsme se k čemu je dobrá okurka. Děti si samy vyzkoušely pozitivní účinky okurky, osvojily si dovednosti v krájení.
9.10. - 13.10.2023
V tomto týdnu jsme si s dětmi povídali o ovoci, jaké máme druhy, poznávání základních barev. Zda je ovoce prospěšné pro naše zdraví. Třídili jsme obrázky ovoce, pojmenovávali podle obrázkové ilustrace, upevňovali si pojmy méně x více. Pomocí zrakové percepce jsme skládali názvy ovoce a učili se vytleskávat do slabik. Seznámili jsme se s písní "Měla babka 4 jabka" (dětem se moc líbila dramatizace písničky) a píseň "Koulelo se koulelo, červené jablíčko" - pomocí této písně jsme si upevňovali názvy jmen dětí. Malovali jsme na kameny a lepili berušku. Z jablíček si děti vyrobily podzimního ježečka. Také si děti prohlížely knihy z podzimní tématikou a naučily se báseň s pohybem "Kutálí se brambora". Nevynechali jsme ani logopedickou chvilku a artikulační cvičení.
2.10. - 6.10.2023
Draku, ty jsi vážně drak? Pomocí této krátké říkanky jsme si osvojili poznatek, že není drak jako drak (pohádkový x papírový), rozvíjeli jsme logické myšlení kladením nepřímých otázek a pokusy (děti samy přišly na to, co potřebujeme, aby papírový drak lítal. Foukaly do něj, použily fén, držely ho za provázek, běhaly s ním). Vyzkoušely jsme si rozdíl vánek, vítr, vichřice. Rozvíjeli jsme jemnou motoriku pomocí navlékání korálků na dračí ocásky, předmatematické představy (starší děti 1-6, malé děti 1-3) pomocí listů, skládali draky z přírodnin a PET víček (porovnávali nejkratší x nejdelší ocásek), osvojili jsme si základní geometrické tvary (kruh, čtverec, trojúhelník), zahráli si hru na dračí ocásky. Děti se seznámily s výtvarnou technikou, zapouštění barev do mokrého podkladu (staly se vládci podzimu a barvily listy podzimními barvami, opět jsme si osvojily synonymum není list jako list). Z těchto barevných listů jsme si vyrobili s pomocí přírodnin, které jsme nasbírali na vycházce papírového draka. Děti si vyzkoušely smyslový chodník chůze po přírodninách, poslouchaly šustící listí. Naučily se krátkou říkanku Ťapy, ťapy, ťap, ve dvoře je drak! A v pátek společně s rodiči některé děti navštívily pořádanou DRAKIÁDU na místním letišti v Haťi.
25.9. - 29.9.2023
S dětmi jsme přivítaly podzim. Povídali jsme si o znacích podzimu, co se děje s přírodou kolem nás, jaké můžeme pozorovat změny. Seznámili jsme se s příběhem "Jak se podzim ujal vlády" a pomocí dramatizace se děti přeměnily na "Královnu/krále podzimu". V závěru týdne jsme si vyzkoušely razítkování z jablíčka.
18.9. - 22.9.2023
Děti si pomocí pohádky "O nezbedné Berušce, která si lítala po školce" osvojovaly celý týden pravidla třídy. Pomocí dramatizací situací a obrázku jsme se seznámily se všemi pravidly. Učili jsme se křičet, mluvit potichu, běhat, chodit pomalu, sedět škaredě a hezky, tahat se o hračky a hezky poprosit kamaráda o půjčení, zjistili jsme jaké to je když mluví všichni a když jeden a rozpoznávali jsme tak špatné chování od hezkého chování ve školce. V ranních hrách si děti rozvíjely jemnou motoriku pomocí berušek a zrakové vnímání.
4.9. - 15.9.2023
Začal nám nový školní rok a my jsme se letos seznámili nejenom s novými dětmi, ale také novou školkou, novým prostředím a novými paní učitelkami. V prvním týdnu jsme se seznamovali s Beruškou, se jmény dětí, jmény paní učitelek, jejich značkami, s hračkami ve třídě a s prostředím MŠ formou zábavných her. Druhý týden jsme pokračovali v adaptaci dětí, v upevňování orientace v MŠ a osvojování si bezpečného chování v prostorách MŠ. Vyzkoušeli jsme si chůzi ve dvojicích a poprvé vyrazili na vycházku poznat okolí MŠ. K mezinárodnímu dni čokolády, jsme pro děti připravili zábavné čokoládové dopoledne, kde pomocí smyslů musely hádat hádanky a zatančili jsme si na píseň "Čoko, čoko, čokoláda" a následně děti ochutnávaly různé druhy ovoce, namáčené v bílé a mléčné čokoládě. Všechny děti se rychle adaptovaly na nový kolektiv a věříme, že se k nám budou denně vracet s úsměvem a s nadšením.